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영어 토론 대본 |
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이름 | 김도연 | 등록일 | 21.09.01 | 조회수 | 121 |
논제 : 키오스크를 도입하여야 한다. (찬성팀)
First, the introduction of kiosks makes consumers convenient. Kiosks can process orders more accurately than humans, reducing waiting time and processing time, and using Kiosks can avoid unnecessary friction caused by customers and employees facing each other. In addition, a variety of information can be searched, and for repeat visitors, the desired menu can be quickly found or customized menu can be recommended using existing data. Kiosks make our lives more convenient because they can support multiple languages, which makes it easy for foreigners to use, and even small-scale products can be easily paid by credit card without paying attention to employees. According to the Kyunghyang Shinmun, the main branch of "Olive Young" Gangnam, which mainly used kiosks, opened in late September. The Gangnam headquarters, which synthesizes color cosmetics in real-time through kiosks or analyzes skin age and condition when they face a "smart mirror" and recommends the right product, has surpassed 500,000 visitors within a month of its opening. Major distribution giants are also competing to introduce 'shopping helper robots'. Lotte Department Store introduced the industry's first shopping helper robot, "Elbot," while Hyundai Department Store introduced a robot equipped with voice recognition translation software, "Genie Talk." Shinsegae Group is also said to have piloted the robot "Nao" and introduced the humanoid robot "Pepper."
첫째, 키오스크의 도입은 소비자들을 편리하게 한다. 키오스크는 사람보다 정확한 주문 처리가 가능하여 대기시간과 처리 시간을 줄이고, 키오스크를 사용하면 고객과 직원이 서로 대면하면서 생기는 불필요한 마찰을 피할 수 있다. 또한 다양한 정보 검색이 가능하고, 재방문 손님인 경우에는 기존의 데이터를 이용하여 원하는 메뉴를 빠르게 찾아주거나 맞춤형 메뉴를 추천할 수 있다. 다국어 지원도 가능하여 외국인도 쉽게 이용할수 있는 장점을 지니고 있으며, 직원 눈치 볼일 없이 소액의 상품도 편하게 카드결제 할 수 있기 때문에 키오스크는 우리의 삶을 더욱더 편리하게 만들어준다. 경향신문에 따르면 지난 9월 말 키오스크를 주로 한 '올리브영' 강남 본점이 문을 열었다고 한다. 키오스크를 통해 화면 속 거울에서 색조화장품을 실시간으로 합성해 보여주거나, '스마트 미러'에 얼굴을 대면 피부 나이와 상태를 분석해 알맞은 제품을 추천해 주는 강남 본점은 개장 한 달 만에 방문객 50만명을 돌파했다고 한다. 또한 주요 유통 대기업들은 '쇼핑 도우미 로봇' 도입 경쟁이 한창이다. 롯데백화점은 업계 최초로 쇼핑 도우미 로봇인 '엘봇'을 선보였고, 현대백화점은 음성인식 통역 소프트웨어인 '지니톡'을 탑재한 로봇을 선보였다. 신세계그룹 역시 로봇 '나오'를 시범 운영한 데 이어 휴머노이드 로봇 '페퍼' 또한 선보였다고 한다.
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