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2grade captain-20105 Gil-so jeong , 2grade under captain-20104 Go-seo yeong

1grade captain-, 2grade under captain-

 

기사 스크랩 (임송미)

이름 임송미 등록일 17.03.31 조회수 658
오늘날 우리나라에서 사용되고 있는 직업 명칭은 사실 모호한 것들도 많다. 우리가 직업으로 알고 있는 호텔리어도 호텔종사자라는 의미이지 직업은 아니다. 호텔에서 일하는 모든 사람, 조리사나 바리스타까지도 호텔리어라고 했다. 최근에 이들이 각자의 직업 명칭을 찾아가면서 지금 호텔리어에는 호텔 음식 파트에서 일하는 사람은 해당되지 않는다. 

호텔 업무는 일반적으로 객실 파트, 사업 파트, 음식 파트, 부대시설 파트 등 4가지 분야로 크게 나누어진다. 이중 음식 파트는 대개 독립된 부서로 호텔리어가 관여하지 않는다. 하지만 음식 파트라도 호텔에 따라서 호텔리어가 관리를 맡고 조리사가 실무를 맡아 일하기도 한다. 호텔리어는 음식 파트 이외의 부서를 돌아가면서 근무하는 순환 근무를 주로 하였지만 요즈음에는 파트별로 전문화하여 한 부서에서만 일하는 경향이 늘어나고 있다. 

객실 파트는 프론트 업무 부서라고도 하는데 호텔을 이용하는 고객을 맞이하여 호텔을 떠날 때까지 예약, 접수, 짐 챙기기, 객실 서비스, 공항 영접 등 여러 가지 관련 서비스를 제공하는 일을 한다. 이 부서에서는 24시간 교대 근무를 하는 것이 일반적인데 우리가 보통 호텔리어라 생각하는 사람들이다. 하지만 호텔리어가 근무하는 하나의 부서일 뿐이다. 

사업 파트는 호텔에 근무하는 사람들과 호텔 시설들을 관리하고 사업을 기획하며 호텔을 홍보하는 일을 하는 부서이다. 이 부서에 근무하는 호텔리어는 고객을 상대하지 않고 내부적 업무만 취급하기 때문에 '안 보이는 뒤에서 일하는 부서'라는 의미로 객실 파트를 '프런트 오피스(Front office)'라 하는데 대하여 '백 오피스(Back office)'라 한다. 다 같은 호텔리어이지만 이 부서의 사람은 일반 회사 직원과 같은 근무 환경에서 일을 한다. 

부대시설 파트는 부대시설이 별로 없거나 규모가 작은 호텔에서는 사업 파트에서 관리한다. 호텔의 리조트, 수영장, 회의실, 카지노, 아케이드, 면세점, 사우나, 휘트니스 클럽 등등을 관리하고 운영하는 일을 한다. 시설 규모가 큰 경우에는 각각의 시설 책임자를 중심으로 별도의 직원 체계를 가지고 운영하기도 하지만 부대시설 담당 부서에서 직접 운영하기도 한다. 직원들 또한 시설의 성격에 따라서 24시간 교대 근무하는 곳도 있고, 일반 회사처럼 근무하는 곳도 있다. 

Today in our country being used designation of occupational titles is ambiguos. we know that as a profession hotelier mean 호텔종사자 be not a job. everyone working at a hotel cook and barista called hotelier recently 이들이 found respective designation of occupational titles now hotel food part does not apply in hotelier 

Hotel business is dvide into guest room part, business part, food part, installation facilities part total four areas. dual food part is into pendent department be out of joint hotelier. but food part according to the hotel. hotelier is superintend. cook is undertake a practical task. The hotelier
I worked mainly in circulation work while working in other departments These days
There is an increasing tendency to work in one department only by part-time specialization.

The guest room part is also called the front business department, and works to provide various related services such as reservation, reception, baggage, room service, airport reception, etc. until the customer leaves the hotel In this part, it is usual to work shift for 24 hours.


The business part is the department that manages hotel people, hotel facilities, business planning and promoting hotels
I work in this department.
Since the hotelier does not deal with customers but deals only with internal affairs, it means 'department that works behind the scenes', and the room part is called 'front office', which is called 'back office' Although the hoteliers are all the same, people in this department work in the same working environment as regular company employees

The subsidiary facility part is managed by the business part in a hotel with few facilities or a small size. It manages and operates hotel's resort, swimming pool, meeting room, casino, arcade, duty free shop, sauna, fitness club and so on. If the facility is large, it may be operated with a separate staff system centered on each facility manager, but it may be directly operated by the subsidiary facility department직원들 또한 시설의 성격에 따라서 24시간 교대 근무하는 곳도 있고, 일반회사처럼 근무하는 곳도 있다.



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