전북사대부고 영자신문을
제작하는 동아리입니다.
2024 Times, Cheer up
2209 박서영 |
|||||
---|---|---|---|---|---|
이름 | 박서영 | 등록일 | 24.10.30 | 조회수 | 22 |
"넌 펩시파야, 코카콜라파야?” 다들 친구들과 이런 이야기 한번쯤 해보지 않았는가? 아마 코카콜라(coca-cola)를 모르는 사람은 거의 없을 것이다. 맛도 맛이지만 코카콜라 마케팅 모음집이 있을만큼 중독성 있는 광고와 캠페인으로 사람들의 눈길을 사로잡은 코카콜라 회사에서 요즘 나이불문 직업불문 사용하는 ChatGPT를 활용하여 AI모델이 생성한 다양한 메세지와 슬로건을 바탕으로 새로운 광고 캠페인의 아이디어를 브레인스토밍하고 개발했다는 사실, 흥미롭지 않은가? 최근 몇 년 사이 AI 기술과 그 효용성은 마치 SF 영화에서나 볼 법한 수준으로 발전했다. 딥러닝 기술이 접목된 AI 번역 시스템은 단순히 우리가 흔히 사용하는 파파고와 같은 번역이 아닌 자연스럽고 정확한 번역을 제공하며, 이제는 각국의 고객이나 파트너와 각자의 언어로 대화하는 일이 더 이상 불가능하지 않다. 대표적으로 AI 언어 모델인 ChatGPT는 비즈니스 현장에서 여러모로 활약 중이다. 특히 다국어 지원이 가능해 고객 서비스에서 큰 변화를 이끌고 있다. ChatGPT를 기반으로 한 AI챗봇은 고객의 언어와 상황에 맞춰 24시간 맞춤형 응대를 제공할 수 있어, 글로벌 기업들이 국경을 초월한 고객 지원을 보다 쉽게 할 수 있게 되었다. 뿐만 아니라, coca-cola처럼 GPT와 같은 AI 도구를 활용하여 마케팅 활동을 혁신하고 있으며, 방대한 양의 데이터를 기반으로 창의적 접근을 통해 빠르게 변화하는 시장 트렌드에 적응하고, 소비자와 유대감을 형성하고 있다. 문서 작성부터, 회의록 요약까지 다양한 비즈니스 커뮤니케이션에 유용하게 활용하고, AI가 제공하는 스마트한 답변 덕분에 직원들은 반복적인 업무에서 벗어나 주요 업무에 집중할 수 있게 되었다. 하지만, AI가 만능 해결사는 아니다. 언어에는 문화적 뉘앙스와 개인의 감정이 담겨있는데, AI가 이를 완벽히 이해하기는 아직 어렵다. 글로벌 시장에서는 서로 다른 문화적 배경을 가진 고객과 소통할 때 세심한 배려와 이해가 필요하다. AI가 제공하는 자동화된 답변이 오히려 오해를 불러일으킬 수 있기에, 문화적 이해를 더한 인간의 판단이 중요한 역할을 할 것이다. 또한, AI가 비즈니스 커뮤니케이션의 필수 도구로 자리 잡으면서 이를 잘 이해하고 활용할 줄 아는 능력은 새로운 커리어 경쟁력이 되고 있다. 지금 우리는 AI 도구를 인간적인 감각과 문화적 이해를 더해 효과적으로 활용할 수 있는 사람들에게 더 넓은 기회가 주어지는 세상에 살고 있다.
"Are you a Pepsi fan or a Coca-Cola fan?" It’s a debate many of us have had with friends at one time or another. Almost everyone knows Coca-Cola, not just for its great taste but also for its eye-catching and memorable advertising campaigns. Now, the company is taking things a step further by utilizing ChatGPT to brainstorm and develop new advertising ideas based on various messages and slogans generated by the AI model. Isn’t that fascinating?
In recent years, AI technology has reached levels that feel like something out of a sci-fi movie. With the integration of deep learning, AI translation systems have evolved from basic tools like Papago to offering natural and accurate translations. Today, communicating with customers or partners in different languages is no longer a daunting challenge.
A standout example is ChatGPT, which is making waves in the business world. Its multilingual support has revolutionized customer service. ChatGPT-powered AI chatbots are able to provide tailored, 24/7 responses that cater to customers’ languages and contexts. This innovation allows global companies to deliver seamless customer support across borders.
Coca-Cola, along with other forward-thinking companies, is harnessing AI tools like GPT to innovate its marketing strategies. By analyzing vast amounts of data, they can swiftly adapt to changing market trends and build stronger connections with consumers. AI is also a valuable asset for various business communications, from drafting documents to summarizing meetings, enabling employees to shift their focus to more strategic tasks rather than repetitive ones.
However, it’s important to recognize that AI isn’t a cure-all. Language is imbued with cultural nuances and personal emotions, which AI still struggles to fully grasp. In a global market, effective communication with customers from diverse backgrounds requires careful consideration and understanding. Sometimes, automated responses from AI can lead to misunderstandings, emphasizing the need for human judgment that incorporates cultural insights.
As AI cements its role as an essential tool in business communication, the ability to understand and leverage these technologies is becoming a new competitive advantage in the job market. We’re living in a time where those who can blend AI tools with human intuition and cultural awareness will find themselves with even greater opportunities. |
이전글 | 2402 김나림 기사 (1) |
---|---|
다음글 | 2301 고도은 연간 기사 1차 (2) |