전주서곡초등학교 로고이미지

늘봄프로그램 지도안

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2017. 12월 지도 계획안
분류
작성자 박은경 등록일 17.11.12 조회수 127

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017121

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course Book 3-1

차시

1

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

5

Flash

Cards

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

월일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Flash

Cards

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

121

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: What’s your name?

B: My name is Little Red Coat.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017122

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course Book 3-1

차시

1

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

124

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: What’s your name?

B: My name is Little Red Coat.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

125

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1. Word book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

126

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit1. Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

127

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

128

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit1. Student book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017123

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course Book 3-1

차시

1

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1211

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit2. Student Book

Key Expressions: A: What is that? B: It’s a boat.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

5

 

1212

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2. Word Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1213

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit2. Student Book

30

Multi-

system

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1214

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

1215

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit2. Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017124

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course Book 3-1

차시

1

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1218

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student Book

Key Expressions: A: What are those?

B: They are ants.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1219

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3. Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1220

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student Book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1221

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3. Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

5

 

1222

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student Book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017125

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course Book 3-1

차시

1

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1225

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4.Student Book

Key Expressions: Open the door. Don’t open the door.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1226

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4. Word Book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1227

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student Book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1228

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4. Work Book

30

 

정리

*Greeting at the end

5

 

1229

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student Book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017121

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 6-1

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

월 일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

 

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

 

정리

*

5

 

121

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: Is this your bag?

B: Yes, it is. It’s mine. / No, it isn’t. It’s Lisa’s bag.

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017122

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 6-1

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

124

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: Is this your bag?

B: Yes, it is. It’s mine. / No, it isn’t. It’s Lisa’s bag.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

125

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1. Word book& Words Test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

126

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

127

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1. Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

128

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017123

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 6-1

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1211

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2. Student book

Key Expressions: A: Who is she? Is she a singer?

B: Yes, she is. / No, she isn’t. She’s a doctor.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

1212

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2. Word book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1213

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1214

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2. Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1215

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017124

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 6-1

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1218

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

Key Expressions: A: May I use your phone?

B: Sure. / OK. / Of course. / Go ahead.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1219

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3. Word book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

1220

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1221

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3. Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

5

 

1222

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017125

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 6-1

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1225

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

Key Expressions: A: Where are you?

B: I’m in the attic.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1226

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4. Word book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

1227

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

1228

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4. Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

1229

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017121

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

하나의 주제를 Fiction으로 재미있게 읽고, Nonfiction으로 개념을 정리한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

121

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

Key Patterns: I’ll be late for the party.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017122

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

하나의 주제를 Fiction으로 재미있게 읽고, Nonfiction으로 개념을 정리한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

124

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

125

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

126

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

Key Patterns: People planted crops by hand.

/Inventions make life easier

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

127

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Word test and Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

128

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017123

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

하나의 주제를 Fiction으로 재미있게 읽고, Nonfiction으로 개념을 정리한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1211

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit3. Student book

Key Patterns: My baby has a sore throat.

/The river smells yucky

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

1212

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1213

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1214

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Words test& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1215

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

Key Patterns: People make the Earth sick.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017124

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

하나의 주제를 Fiction으로 재미있게 읽고, Nonfiction으로 개념을 정리한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1218

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

1219

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1220

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit5. Student book

Key Patterns: I live in a cloud. / It’s time to go up. / I’m getting hot.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1221

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Words test& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1222

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit6. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017125

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

하나의 주제를 Fiction으로 재미있게 읽고, Nonfiction으로 개념을 정리한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1225

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit6. Student book

Key Patterns: The sun makes water warm.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

1226

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1227

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit7. Student book

Key Patterns: The strawberries looked fresh.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1228

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Words test& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1229

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit7. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017121

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Intermediate SB6

차시

4

학습 목표

현 교과과정과 연계된 다양한 읽기 학습으로 배경지식을 확장한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

121

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

Title: The Grand Museum The museum is famous for~./I whish I could go, but I have to~.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017122

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Intermediate SB6

차시

4

학습 목표

현 교과과정과 연계된 다양한 읽기 학습으로 배경지식을 확장한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

124

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Title: The Grand Museum The museum is famous for~./I whish I could go, but I have to~.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

125

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

126

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

127

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Work book& Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

128

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017123

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Intermediate SB6

차시

4

학습 목표

현 교과과정과 연계된 다양한 읽기 학습으로 배경지식을 확장한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1211

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2.Student book

Title: The Planetarium How many/How much, There are (quantity of noun).

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

1212

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1213

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroorm rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1214

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Work book& Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1215

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017124

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Intermediate SB6

차시

4

학습 목표

현 교과과정과 연계된 다양한 읽기 학습으로 배경지식을 확장한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1218

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

Title: Winter Sleep There aren't any _________ . / There isn't any _________ .

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

1219

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1220

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1221

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Work book& Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1222

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017125

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Intermediate SB6

차시

4

학습 목표

현 교과과정과 연계된 다양한 읽기 학습으로 배경지식을 확장한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1225

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

Title: Back to the Real World. About to body parts: My eye hurt, Your arms are dirty.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

1226

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar -Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1227

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1228

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Work book&Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1229

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

이전글 주산암산 11월 지도계획
다음글 2017. 11월 지도 계획안