전주서곡초등학교 로고이미지

늘봄프로그램 지도안

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2017. 6월 지도 계획안
분류
작성자 박은경 등록일 17.06.01 조회수 142

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201761

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 3

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

5

Flash

Cards

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Flash

Cards

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

61

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Word book

objectives:

- Learn and practice the short vowel a sound.

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

62

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201762

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 3

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

65

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*objectives:

- Learn and practice the short vowel a sound.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

66

()요일

도입

*Memorial Day

5

 

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

67

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

68

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

69

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit1 Student Book

-Learn the twelve words that start with the target letters.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201763

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 3

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

612

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit2 Student Book

Objectives: Learn and practice the short vowel i sound.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

5

 

613

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Work Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

614

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit2 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Closing - Wrap up

5

 

615

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

616

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit2 Student Book-Learn the twelve words that start with the target letters.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201764

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 3

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

619

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student Book

Objectives - Learn and practice the short vowel o and u sound.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

620

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Workbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

621

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

622

()요일

도입

*Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit3 Workbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

623

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book- Learn the twelve words that start with the target letters.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201765

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 3

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

626

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student Book objectives:

- Learn and practice the short vowel e sound.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

627

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4 Workbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

628

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

629

()요일

도입

*Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4 Workbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

630

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

- Learn the twelve words that start with the target letters.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201761

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

What Color Is It?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

월 일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

 

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

61

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Wordbook

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

62

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

Key Expressions: A: What color is it? Is it red? B: No, it isn’t. It’s blue.

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201762

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

What Color Is It?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

65

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1 Student Book

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

66

()요일

도입

*Memorial Day

5

 

전개

*

30

 

정리

*

5

 

67

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

68

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Workbook and Words test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

69

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

At the end of the lesson, students should be able to ask and answer about the colors of the objects.

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201763

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Is Grandpa Bear Tall?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

612

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2 Student book

Key Expressions: A: Is he tall? B: Yes, he is. He is very tall.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

613

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Wordbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

614

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

615

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Workbook

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

616

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Student book

At the end of the lesson, students should be able to ask and answer strength, physique, and speed

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201764

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

How Many Chairs Are There?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

619

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

Key Expressions: A: How many pencils are there? B: There are 20(twenty) pencils.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

620

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

621

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

622

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

623

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201765

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Let's Go Home

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

626

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

Key Expressions: A: Let’s go outside. B: Okay. / Sounds good.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

627

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4 Wordbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

628

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

629

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4 Wordbook

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

630

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201761

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Earth, the Sun

차시

3

학습 목표

기본 어휘와 문장뿐 아니라 초등 교과 내용을 영어로 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

61

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book Reading and Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

62

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Key Patterns: Billy and Willy like to play. Hop home before nighttime. The sun is gone.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201762

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Scientific Experiment, Changes the matter

차시

3

학습 목표

기본 어휘와 문장뿐 아니라 초등 교과 내용을 영어로 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

65

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1 Key Patterns: Billy and Willy like to play. Hop home before nighttime. The sun is gone.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

66

()요일

도입

*Memorial Day

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

67

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Key Patterns: Key Patterns: Without the sun, it is cold. / The shining sun gives us light.

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

68

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1.2 Word test and Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

69

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Key Patterns: May we have cookies? / We don't have chocolate milk.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201763

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Health, Germs and Health

차시

3

학습 목표

기본 어휘와 문장뿐 아니라 초등 교과 내용을 영어로 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

612

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit4 Key Patterns: Pour water into four glasses. / Add oil and stir. / Does salt mix with water?

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

613

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3,4 Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

614

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit5 Key Patterns: Baseball made me hungry. / I already washed my hands. / I have a stomachache.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

615

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3,4 Words test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

616

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit6 Key Patterns: Germs are everywhere. / Wash your hands with soap. / Eat plenty of fruits.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201764

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Math, Figures and Shapes

차시

3

학습 목표

기본 어휘와 문장뿐 아니라 초등 교과 내용을 영어로 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

619

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit7 Key Patterns: My sister made a circle. / I added a square. / I added one more circle.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

620

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit5,6 Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

621

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8 Key Patterns: How many sides are there? / All triangles have 3 sides and 3 corners. / Draw a shape with 3 sides.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

622

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit5,6 Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

623

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit9 Key Patterns: I’ll make a kite. / Amy ties Bobo’s kite to his collar. / Bobo follows Amy.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201765

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Art, How to Make a Kite

차시

3

학습 목표

기본 어휘와 문장뿐 아니라 초등 교과 내용을 영어로 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

626

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit9 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

627

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit7,8 Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

628

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit 10 Key Patterns: Fold the paper in half. / Tie yarn through the hole. / Watch it fly in the wind!

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

629

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit9,10 Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

630

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201761

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Mordo's Island

차시

4

학습 목표

StoryKey word를 인지하고 말할 수 있으며 핵심 정보를 파악, 문장 학습 발달로 문장 구조를 이해한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

61

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.1 Story Book Reading and Word Review

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

62

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.1 Story Book Reading and Word Review

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201762

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Mordo's Island

차시

4

학습 목표

StoryKey word를 인지하고 말할 수 있으며 핵심 정보를 파악, 문장 학습 발달로 문장 구조를 이해한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

65

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Ch.1 Story Book & Student Book

Title: Mordo's Island I'm scared to go _________ . / I'm excited(happy) to buy _________

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

66

()요일

도입

*Memorial Day

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

67

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.1 Story Book & Student Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

68

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.1 Work Book& Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

69

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.2 Story book & Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201763

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Mordo's Island

차시

4

학습 목표

StoryKey word를 인지하고 말할 수 있으며 핵심 정보를 파악, 문장 학습 발달로 문장 구조를 이해한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

612

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Ch.2 Story book & Student book

Title: Survival Ask and answer with 'Will' : Will you cook~? / No, I won't.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

613

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar-Review

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

614

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.2 Story book & Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

615

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Ch.2 Story book Reading

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

616

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.3 Story book & Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201764

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Mordo's Island

차시

4

학습 목표

StoryKey word를 인지하고 말할 수 있으며 핵심 정보를 파악, 문장 학습 발달로 문장 구조를 이해한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

619

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Ch.3 Story book & Student book

Title: The Plan What will you do this weekend? / I will go to a swimming pool.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

620

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar-Review

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

621

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.3 Story book & Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

622

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Ch.3 Story book Reading&Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

623

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.4 Story book & Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201765

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Mordo's Island

차시

4

학습 목표

StoryKey word를 인지하고 말할 수 있으며 핵심 정보를 파악, 문장 학습 발달로 문장 구조를 이해한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

626

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Ch.4 Story book & Student book

Title: The Grand Escape How much/How many, There is/There are

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

627

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar-Review

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

628

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.4 Story book & Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

629

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Ch.4 Story book &Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

630

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

이전글 5월 지도계획(2017)
다음글 6월 지도계획