백산중학교 로고이미지

학교앨범

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
Pre-공동체 프로젝트 인성 캠프(25.9.18-9.19)
작성자 *** 등록일 25.09.23 조회수 142
첨부파일










백산중학교 Pre-공동체 프로젝트 인성 캠프

 

Baeksan Middle School Pre-Community Project Character Camp

 

백산중학교에서는 25년 12월 26일(금)에 예정된 Pre-공동체 프로젝트 발표회를 앞두고, 발표자인 2학년 학생들과 함께 청호수마을로 1박 2일 Pre-공동체 프로젝트 인성 캠프를 떠났습니다. 먼저, 레크리에이션 강사분과 함께 '올바른 인성 함양'을 주제로 한 인성 프로그램이 진행되었고, 저녁 식사 후에는 간단하게 남학생들과 축구장에서 몸도 풀었습니다.

 

다음은 Pre-공동체 프로젝트 진행 상황을 확인하고, 기준 A부터 D까지의 루브릭을 각자의 모둠 주제에 적용하는 시간을 가졌습니다. 학생들은 6월부터 서로 모둠을 구성하여 각자의 주제를 가지고 협의해온 내용을 루브릭에 적용하면서 생각을 구체화합니다. 올해는 2학년 모든 학생들을 대상으로 총 10개의 모둠이 Pre-공동체 프로젝트 발표회에 참여합니다.

 

학생들은 구체화한 생각을 이젤 패드에 옮겨 담아 정리합니다. 정리가 끝나면 이젤 패드는 공용 공간에 붙이고 서로 다른 모둠원들이 주제별로 구체화 한 생각을 관찰합니다. '갤러리 워크' 라고 불리는, 이 기법은 서로 다른 모둠의 이젤 패드를 보면서 잘한 점(T: Tell something you like), 궁금한 점(A: Ask a question), 제안할 점(G: Give a suggestion)을 포스트-잇에 적어 패드 위에 붙입니다. 학생들 모두 처음이었지만 적극적으로 '생각 옮겨담기', '갤러리 워크' 활동에 참여하는 모습이 인상깊었습니다. IB에서 제시하는 10가지 학습자상에 한 걸음 더 다가가는 모습을 보여주었습니다^^

 

===========================================================================================

 

 

In preparation for the Pre-Community Project Presentation scheduled for Friday, December 26, 2025, at Baeksan Middle School, We departed for a two-day, one-night Pre-Community Project Character Camp at Cheonghosu Village with the second-year student presenters.

First, a character development program themed “Cultivating Proper Character” was conducted with the recreation instructor, After dinner, We stretched my legs with the boys on the soccer field.

 

Next, we reviewed the progress of the Pre-Community Project and applied the rubrics from Criteria A to D to each group's topic. Starting in June, students form groups around their chosen topics and refine their ideas by applying the agreed-upon content to the rubric. This year, a total of 10 groups comprising all second-year students will participate in the Pre-Community Project Presentation.

 

Students transfer their concrete ideas onto easel pads for organization. Once organized, the easel pads are posted in a shared space, and members from different groups observe the ideas concretized by others on each topic. In this technique, called a ‘gallery walk,’ students view the easel pads from other groups and write their thoughts on Post-it notes: something they like (T: Tell something you like), something they wonder about (A: Ask a question), and a suggestion (G: Give a suggestion), then attach them to the pad. Although it was the first time for all students, it was impressive to see everyone actively participating in the ‘Thought Transfer’ and ‘Gallery Walk’ activities. They demonstrated progress toward embodying the 10 learner profiles presented by the IB. :)

 

 

다음글 선상낚시체험(낚시동아리)