전주서곡초등학교 로고이미지

늘봄프로그램 지도안

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2017. 10월 지도 계획안
분류
작성자 박은경 등록일 17.09.23 조회수 133

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017102

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 6

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

5

Flash

Cards

전개

*

30

Multi-

system

정리

*

5

 

1010

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

 

전개

*Unit4 Student book

Learn and practice the vowel pairs ar, er, ir, ur, and or.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1011

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit4 Student book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1012

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

1013

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4 Student book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017103

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 6

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1016

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit4 Student book

Learn and practice the vowel pairs ar, er, ir, ur, and or.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1017

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4 Work book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1018

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Student Book Review

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1019

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

1020

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Monthly Test

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017104

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 6

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1023

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student Book

Learn and practice the l blend sounds.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

5

 

1024

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Work Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1025

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1026

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

1027

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017105

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 6

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 알파벳 대소문자 및 다양한 철자그룹 패턴을 갖는 단어들을 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1030

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student Book

Learn and practice the l blend sounds.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1031

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit1 Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

월일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

 

정리

*

5

 

월일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017102

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 5-2

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

1010

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

 

전개

*Unit4. Student book Review

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1011

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

Key Expressions: Watch out! / Look out! / Be careful! A car is coming.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

1012

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4. Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1013

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017103

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 5-2

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1016

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit4 Student book

Key Expressions: Watch out! / Look out! / Be careful! A car is coming.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

1017

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4. Work book& Words Test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1018

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1019

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4 Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1020

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017104

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 5-2

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1023

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1 Student book

Key Expressions: A: Where’s the ball? B: It’s in the box.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

1024

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Work book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1025

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1026

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1027

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017105

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 5-2

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1030

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

Key Expressions: A: Where’s the ball? B: It’s in the box.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1031

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit1 Work book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

 

전개

*

30

 

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017102

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

가족여행 만화로 배우는 상황 영어를 통해 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

1010

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit4.Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1011

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit7. Student book

Key Expressions: A: I’m looking for shorts. B: What size are you?

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1012

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit7. Word test and Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1013

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit7. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017103

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

가족여행 만화로 배우는 상황 영어를 통해 듣기 말하기 능력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1016

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit8. Student book

Key Expressions: A: What will you do during the summer? B: We will do volunteer work.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

1017

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1018

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1019

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Word test and Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1020

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017104

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

패턴 반복 연습을 통해 핵심 문장을 다지고, 문장 쓰기를 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1023

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Patterns: I’ll be late for the party. / Judith puts on underwear.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

1024

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1025

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

1026

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Words test& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

1027

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017105

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Reading book 8

차시

3

학습 목표

패턴 반복 연습을 통해 핵심 문장을 다지고, 문장 쓰기를 익힌다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1030

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

Key Patterns: I’ll be late for the party. / Judith puts on underwear.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

1031

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017102

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 10-2

차시

4

학습 목표

기초 문법과 문형 학습으로 정확한 어법을 구사한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

월 일

()요일

도입

*

 

 

전개

*

 

 

정리

*

 

 

1010

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1011

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

Title: Home, Sweet Home!Expression: Why did you _________? / It was wrong to _________

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1012

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1013

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017103

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 10-2

차시

4

학습 목표

기초 문법과 문형 학습으로 정확한 어법을 구사한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1016

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit4. Student book

Title: Home, Sweet Home!Expression: Why did you _________? / It was wrong to _________

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

1017

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1018

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1019

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1020

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017104

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 10-2

차시

4

학습 목표

기초 문법과 문형 학습으로 정확한 어법을 구사한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1023

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: What were you doing in India? B: I was windsurfing.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

1024

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1025

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroorm rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1026

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

1027

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

2017105

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Course book 10-2

차시

4

학습 목표

기초 문법과 문형 학습으로 정확한 어법을 구사한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

1030

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: What were you doing in India? B: I was windsurfing.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

1031

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

월 일

()요일

도입

*

5

Multi-

system

전개

*

30

Flash

Cards

정리

*

5

 

이전글 스포츠교실 9월 지도계획
다음글 2017. 9월 지도 계획안