전주서곡초등학교 로고이미지

늘봄프로그램 지도안

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2017. 9월 지도 계획안
분류
작성자 박은경 등록일 17.09.23 조회수 133

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201791

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 다양한 철자그룹 패턴의 음가를 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

94

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit5 Student book

Reivew all chapters.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

95

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit5 Work book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

96

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit5 Student book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

97

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit5 Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

98

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Monthly Test

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201792

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 다양한 철자그룹 패턴의 음가를 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

911

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student book

Learn and practice the vowel pairs ai, ay, ee, and ea.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

912

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Work book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

913

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

914

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

915

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201793

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 다양한 철자그룹 패턴의 음가를 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

918

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit2 Student Book

Learn and practice the vowel pairs oa, ow, and oo

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

5

 

919

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Work Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

920

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit2 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Closing - Wrap up

5

 

921

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Work Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

922

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit2 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201794

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics

차시

1

학습 목표

그림과 챈트, 애니메이션으로 다양한 철자그룹 패턴의 음가를 학습한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

925

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student Book

Learn and practice the vowel pairs oi, oy, ou, and ow

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

926

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

927

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

928

()요일

도입

*Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit3 Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

929

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201791

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Drawing Pictures

차시

2

학습 목표

여러 가지 모양을 이용하여 물고기와 같은 사물을 어떻게 그리는지 알 수 있다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

94

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit10. Student book

Key Patterns: Can you draw a fish? / You will need paper. / Draw a triangle for the face.

 

 

정리

*Greeting at the end

 

 

95

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit10. Work book& Word test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

96

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit10. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

97

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit10 Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

98

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201792

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Do You Have Any Sisters?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

911

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1 Student Book

Key Expressions: A: Do you have any brothers? B: Yes, I have a brother. / No, I don’t.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

912

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1. Work book& Words Test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

913

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

914

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

915

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201793

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Do You Have Any Sisters?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

918

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2 Student book

Key Expressions: A: How’s the weather? B: It’s sunny.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

919

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Work book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

920

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

921

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Work book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

922

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201794

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Do You Have Any Sisters?

차시

2

학습 목표

재미있는 동화로 배우는 회화 학습으로 듣기 말하기 능력을 향상한다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

925

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

Key Expressions: A: Is this your cap? B: No, it’s not my cap. My cap is red.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

926

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Work book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

927

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

928

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Work book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

929

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201791

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Not Scared

차시

3

학습 목표

Be able to talk about what they did in the past.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

94

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit8. Student book

Key Expressions: A: What did you do yesterday?

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

95

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Work book& Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

96

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

97

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

98

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201792

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Aunt and Uncle

차시

3

학습 목표

양적 질적으로 강화된 다양한 주제의 독해/읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

911

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: What does she look like? B: She is tall and has long hair.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

912

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

913

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

914

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Word test and Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

915

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201793

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

French Food

차시

3

학습 목표

양적 질적으로 강화된 다양한 주제의 독해/읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

918

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2. Student book

Key Expressions: A: Can I have some kiwi juice? B: Yes, of course. / Sure.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

919

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

920

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

921

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Words test& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

922

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201794

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

How to Get There

차시

3

학습 목표

양적 질적으로 강화된 다양한 주제의 독해/읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

925

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

Key Expressions: A: How are you getting to London? B: I’ll take a plane

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

926

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

927

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

928

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Work book& Word Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

929

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201791

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

The Market

차시

4

학습 목표

Be able to say what they like.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

94

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit8. Student book

Key Expressions: A: What kind of vegetables do you like? B: I like tomatoes

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

95

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

96

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

97

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8 Word book& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

98

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Monthly Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201792

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Kevin's Magical Quest

차시

4

학습 목표

Project(Writing&Speaking)수업으로 말하기, 쓰기학습의 기초를 다지고 창의적인 자기표현 학습활동이 시작된다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

911

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Expression: I guess _________ is important. / I wish I had _________ .

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

912

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

913

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

914

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

915

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201793

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Kevin's Magical Quest

차시

4

학습 목표

Project(Writing&Speaking)수업으로 말하기, 쓰기학습의 기초를 다지고 창의적인 자기표현 학습활동이 시작된다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

918

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2. Student book

Title: The Magical PotionExpression: Do you have a _________ ? / I need to _________ .

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

919

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Grammar Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

920

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroorm rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

921

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

922

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201794

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Kevin's Magical Quest

차시

4

학습 목표

Project(Writing&Speaking)수업으로 말하기, 쓰기학습의 기초를 다지고 창의적인 자기표현 학습활동이 시작된다

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

925

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

Title: Kevin's Magical Quest Which one(singular) do+S+verb? Which ones(plural) do+S+verb?

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

926

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Grammar Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

927

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

928

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

929

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

이전글 2017. 10월 지도 계획안
다음글 10월지도계획