전주서곡초등학교 로고이미지

늘봄프로그램 지도안

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2017. 7월 지도 계획안
분류
작성자 박은경 등록일 17.06.20 조회수 155

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201771

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 4

차시

1

학습 목표

다양한 연습문제와 스토리, 게임을 통해 듣기, 읽기, 쓰기, 말하기 능력을 향상시킨다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

73

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student book

objectives:

- Learn and practice the long vowel a sound.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

74

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Word book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

75

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit1 Student book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

76

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

77

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201772

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 4

차시

1

학습 목표

다양한 연습문제와 스토리, 게임을 통해 듣기, 읽기, 쓰기, 말하기 능력을 향상시킨다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

710

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit2 Student book

objectives:

- Learn and practice the long vowel i sound.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

711

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Word book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

712

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit2 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

713

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Word Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

714

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit2 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201773

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 4

차시

1

학습 목표

다양한 연습문제와 스토리, 게임을 통해 듣기, 읽기, 쓰기, 말하기 능력을 향상시킨다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

717

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Flash

Cards

전개

*Unit3 Student Book

objectives:

- Learn and practice the short vowel o sound.

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

5

 

718

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit3 Word Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

719

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Flash

Cards

전개

*Unit3 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Closing - Wrap up

5

 

720

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Word Book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

5

 

721

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit3 Student Book

30

Multi-

system

정리

*Greeting at the end

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201774

학년

1-2

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Phonics 4

차시

1

학습 목표

다양한 연습문제와 스토리, 게임을 통해 듣기, 읽기, 쓰기, 말하기 능력을 향상시킨다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

724

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student Book

objectives:

- Learn and practice the short vowel u sound.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

725

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4 Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

726

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

727

()요일

도입

*Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit4 Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

728

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201771

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Do You Have Any Sisters?

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

73

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: Do you have any brothers? B: Yes, I have a brother. / No, I don’t.

 

 

정리

*Greeting at the end

 

 

74

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1. Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

75

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

5

 

76

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit1 Word book& Word test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

77

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201772

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

How's the Weather?

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

710

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2 Student Book

Key Expressions: A: How’s the weather? B: It’s sunny.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

711

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2. Word book

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

712

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

713

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit2 Word book& Words test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

714

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201773

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Your Umbrella Is Small

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

717

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit3 Student book

Key Expressions: A: Is this your cap? B: No, it’s not my cap. My cap is red.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

718

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit3 Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

719

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

720

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

 

전개

*Unit3 Word book& Words Test

30

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

721

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201774

학년

2-3

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Watch Out, Ducky Lucky!

차시

2

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

724

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

Key Expressions: Watch out! / Look out! / Be careful! A car is coming.

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

725

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4 Word book

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

726

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

727

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

 

전개

*Unit4 Word book& Words Test

30

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lesson

5

 

728

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4 Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201771

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Did You Play Basketball?

차시

3

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

73

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: Did you play baseball yesterday?

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

74

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

75

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

76

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Work book& Words Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

77

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201772

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Did You Play Basketball?

차시

3

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

710

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2. Student book

Key Expressions: A: What did you do yesterday? B: I went to the park.

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

711

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

712

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

713

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Word test and Workbook

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

714

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201773

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Did You Play Basketball?

차시

3

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

717

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit3. Student book

Key Expressions: A: Would you like some bread? B: Yes, please. / No, thanks.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

718

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

719

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Greeting at the end

5

 

720

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Words test& Work book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

721

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201774

학년

3-4

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Did You Play Basketball?

차시

3

학습 목표

다양한 소재의 읽을거리로 독해력을 향상한다.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

724

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

Key Expressions: A: How does it taste? B: It tastes spicy.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

725

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

726

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

727

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Work book& Word Test

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

728

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201771

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Welcome to India

차시

4

학습 목표

Be able to say famous places in different countries.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

73

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit1. Student book

Key Expressions: A: What do you want to do in India?

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

74

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

75

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

76

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit1,2 Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

77

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Student book

Key Expressions: A: Is the Taj Mahal near here?

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201772

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Finding Your Way

차시

4

학습 목표

Be able to ask and answer the distance between two places

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

710

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit2. Student book

 

 

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

 

 

711

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit2. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

712

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

Key Expressions: A: Can you tell me about your country? B: No problem. It’s very famous for the pyramids

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

713

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3,4 Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

714

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit3. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201773

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

The Taj Mahal

차시

4

학습 목표

Be able to say famous places in different countries.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

717

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

*Homework Check

 

 

전개

*Unit4. Student book

Key Expressions: A: Hello. May I speak to Susan? B: You have the wrong number.

 

 

정리

*Greeting at the end

*Review today's lessen

 

 

718

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit 4,5 Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

719

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit4. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

720

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit 5. Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing -Greeting at the end

*Review Today's lesson

5

 

721

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit5. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

방과후학교 (원어민영어)부 교수학습 지도안

월일

201774

학년

5-6

장소

원어민영어 교실

강사

박은경/Jazz

학습 주제

Tiger Safari

차시

4

학습 목표

Be able to say things they can’t do and the reasons.

월일

(요일)

단계

교수학습 활동

시간

()

자료 및

유의점

724

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Homework Check

5

Multi-

system

전개

*Unit6. Student book

Key Expressions: A: What are you going to do this weekend? B: I am going to take a bus tour.

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

725

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit 5,6 Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

726

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit7. Student book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Greeting at the end

5

 

727

()요일

도입

*Explain our classroom rules

*Greetings

5

Multi-

system

전개

*Unit 7,8 Word book

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

5

 

728

()요일

도입

*Greetings & Explain our classroom rules

5

Multi-

system

전개

*Unit8. Student book

Key Expressions: A: What kind of vegetables do you like?

30

Flash

Cards

정리

*Closing - Wrap up

*Assign homework to students

5

 

이전글 7월 지도계획
다음글 6월 지도계획서