방과후 학교 프로그램 연간 운영 계획 * 본교에서 사용할 교재에 맞게 월별 지도 계획을 세우시기 바랍니다. 프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 1~2학년 월별 지도 계획 <Phonics Monster 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 3 | 1 | Unit 01 Aa Bb Cc | ant, alligator, apple ball, book, bear car, cow, cat | | 2 | Unit 02 | door, dog, desk egg, elephant, elbow fish, five, fork | | | Read the MiniBook | What is for me? I am hungry. | | 3 | Unit 03 | Review 1 Unit Test | | 4 | 4 | Unit 03 | green, girl, gorilla hat, hand, hippo igloo, insect, Indian | | 1 | Unit 04 | jet, jar, jacket kangaroo, key, king lamp, lion, lemon | | 3 | Unit 05 | Review 2 Unit Test | | 4 | Read the MiniBook | Where am I? | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 1~2학년 월별 지도 계획<Phonics Monster 1 & Let’s Go Let’s Begin 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 5 | 1 | Unit 06 | monster, mouse, melon nest, nap, neck ox, octopus, ostrich | | 2 | Unit 07 | pen, pig, pizza question, queen, quilt robot, ring, rabbit | | 3 | Unit 07 | Review 3 Unit Test | | 4 | Read the MiniBook | Where am I? | | 6 | 1 | Unit 08 | sun, sock, six tiger, toe, tent | | 2 | Unit 08 | up, under, umbrella van, vest | | 3 | Unit 09 | web wolf watch box fox ax | | 4 | Read the MiniBook | Where am I? | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 1~2학년 월별 지도 계획<Phonics Monster 1 & Let’s Go Let’s Begin 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 7 | 1 | Unit 09 | yo-yo yellow yacht zebra zero zoo | | 2 | Unit 10 | Review 4 Unit Test | | 3 | Lesson 01 | Hi, Andy! Hello! Andy, ant, alligator, apple The A Chant | | 4 | Lesson 02 | What’s your name? I’m Eddie. Eddie, elbow, egg, elephant The E Chant | | 8 | 1 | Lesson 03 | Hi! How are you? I’m fine. Isabel, ink, igloo, insect The I Chant | | 2 | Lesson 04 | What is it? It’s a ball. Oliver, octopus, omelet, ostrich The O Chant | | 3 | Lesson 05 | What is it? It’s a balloon. Uncle Jim, umpire, umbrella, upside down The U Chant | | 4 | Lesson 06 | Let’s count! OK! 1! Carol car, cat, candy The C Chant | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 1~2학년 월별 지도 계획<Phonics Monster 1 & Let’s Go Let’s Begin 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 9 | 1 | Lesson 07 | Let’s count! OK! 6! Gail, girl, gorilla, game The G Chant | | 2 | Lesson 08 | How many? 7! Be서, boy, bird, bag The B Chant | | 3 | Lesson 09 | How old are you? I’m 7. David, dog, desk, dinosaur The D Chant | | 4 | Lesson 10 | What are they? They’re eggs. Peter, peach, pencil, picture The P Chant | | 10 | 1 | Lesson 11 | What are they? They’re cars. Tom, table, telephone, TV The T Chant | | 2 | Lesson 12 | What color is it? It’s blue. Vicky, volcano, vest, violin The V Chant | | 3 | Lesson 13 | What color is it? It’s purple. Zack, zebra, zero, zipper The Z Chant | | 4 | Lesson 14 | What shape is it? It’s a circle. Fay finger, foot, fan The F Chant | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 1~2학년 월별 지도 계획<Phonics Monster 1 & Let’s Go Let’s Begin 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 11 | 1 | Lesson 15 | What shape is it? It’s a star. Luke, lamb, lemon, lion. The L Chant | | 2 | Lesson 16 | Good morning! Good night! Mary, moon, man, monkey The M Chant | | 3 | Lesson 17 | Thank you! You’re welcome. Nina, nut, notebook, nest The N Chant | | 4 | Lesson 18 | This is my body. Scott, sandwich, seesaw, sun The S Chant | | 12 | 1 | Lesson 19 | These are my eyes. This is my nose. Mr.X, X-ray, box, fox The X Chant | | 2 | Lesson 20 | These are my arms.. Jenny, jam, juice, jet The J Chant | | 3 | Lesson 21 | This is my left hand. This is my right foot. Kate, kitten, kite, kangaroo The K Chant | | 4 | Lesson 22 | Touch your shoulders Henry, hat, horse, house The H Chant | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 1~2학년 월별 지도 계획<Phonics Monster 1 & Let’s Go Let’s Begin 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 1 | 1 | Lesson 23 | Ouch! I hurt my knee. Quinn, queen, quilt, question The Q Chant | | 2 | Lesson 24 | Let’s go! OK! Roger rocket, rabbit, radio The R Chant / The Q-R song | | 3 | Lesson 25 | I can run. Wendy, water, watch, woman The W Chant | | 4 | Lesson 26 | I can swim. Yolanda yak, yarn, yo-yo The Y Chant | | 2 | 1 | Lesson 27 | The Alphabet The alphabet song | | 2 | Lesson 28 | Good bye! See you later! The Goodbye song.t | | 3 | Review | Let’s make an alphabet book. | | 4 | Review | Review Game Fill in the blank. Let’s match the big letters and the little letters. | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 3~4학년 월별 지도 계획<Everybody Up 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 3 | 1 | Unit 1 First Day Lesson 1,2 | School Supplies It’s a pen. It’s an eraser. It’s a book. / It isn’t a notebook | | 2 | Unit 1 First Day Lesson 3.4 | Story : I’m Great! Conversation / How are you? I’m fine. Thank you. Is it a circle? Yes, it is. / No, it isn’t. | | 3 | Unit 2 Art Class Lesson 1,2 | Art Supplies This is paint. What’s this? This is yarn. What color is it? It’s red. | | 4 | Unit 2 Art Class Lesson 3,4 | Story : The Blue Paint Conversation / Let’s share. OK. Blue and yellow make green. | | 4 | 1 | Unit 3 Birthday Party Lesson 1,2 | Numbers I’m seven. How old are you? I’m eight. How many dolls? One doll. | | 2 | Unit 3 Birthday Party Lesson 3.4 | Story : My Turn! Conversation / It’s your turn. Thank you. I have one game. I have two games. | | 3 | Unit 4 Home Lesson 1,2 | Family This is my mother. Who’s this? This is my father. I like juice. I don’t like juice. | | 4 | Unit 4 Home Lesson 3,4 | Story : Cookies. Conversation /Here you are. Thank you. You’re welcome. What’s this? This is pizza. I like pizza. | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 3~4학년 월별 지도 계획<Everybody Up 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 5 | 1 | Unit 5 The Park Lesson 1,2 | Nature I can see a flower. I can see flowers. I can play soccer. I can’t play soccer. | | 2 | Unit 5 The Park Lesson 3.4 | Story : My kite! Conversation / Please help me. Sure. Can you see a turtle? Yes, I can. No, I can’t. | | 3 | Unit 6 The Zoo Lesson 1,2 | Animals The monkey is in the tree. Where is the monkey? It’s on the rock. Where are the snakes? They’re on the rock. | | 4 | Unit 6 The Zoo Lesson 3,4 | Story : Where’s Danny? Conversation / I’m sorry. That’s OK. Can zebras run? Yes, they can. No, they can’t. | | 6 | 1 | Unit 7 Science Day Lesson 1,2 | My Body. What’s this? This is my arm. Is this my eye? Yes, it is. No, it isn’t. | | 2 | Unit 7 Science Day Lesson 3.4 | Story : I can’t see! Conversation / Excuse me Sure. Thank you. I can wash my face. I can’t brush my hair. | | 3 | Unit 8 The Toy Store Lesson 1,2 | Adjectives That’s an old bike. What are those? Those are new bikes. Is that a fast car? Yes, it is. No, it isn’t. | | 4 | Unit 8 The Toy Store Lesson 3,4 | Story : Please be quiet. Conversation / Please be quiet. OK. I’m sorry. Thanks. What’s this? What’s that? It’s an old bus. | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 3~4학년 월별 지도 계획<Grammar space Kids 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 7 | 1 | Nouns & Articles | Unit 1 The Alphabet, Words, & Sentences | | 2 | Regular Plural Nouns : -s / -es | Unit 2. A camera / An orange Unit 3. A boy / two boys | | 3 | Nouns & Articles | Unit 4. Test your grammar Workbook. | | 4 | Subject Pronouns & The Verb Be | Unit 5 I am a student. | | 8 | 1 | The Verb Be : : Negative | Unit 6. She is not hungry. Unit 7. Are you a cook? | | 2 | The Verb Be : Questions | Unit 8. Test your grammar Workbook. | | 3 | Possessive Adjectives | Unit 9 It is my bag. | | 4 | Demonstrative Pronouns | Unit 10 This is a robot. Unit 11 Is this a shirt? | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 3~4학년 월별 지도 계획<Grammar space Kids 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 9 | 1 | Demonstrative Pronouns : Questions | Unit 12 Test your grammar Workbook. | | 2 | Present Simple : Like / Likes | Unit 13 I like monkeys. | | 3 | Present Simple : Negative | Unit 14 I don’t like snakes. Unit 15 Do you like grapes? | | 4 | Present Simple : Questions | Unit 16 Test your grammar Workbook. | | 10 | 1 | Modal Verb Can / Can’t | Unit 17 I can read. | | 2 | Modal Verb Can Questions | Unit 18 Can you swim? | | 3 | Prepositionss of Place | Unit 19 It is on the cheese? | | 4 | Test | Unit 20 Test your grammar Workbook. | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 3~4학년 월별 지도 계획<60-word READING 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 11 | 1 | Family Social Studies | Unit 1 My Big Family This is my grandfather. (Words 54) | | 2 | Family Social Studies | Unit 2 At the Toy Store I want a robot. (Words 59) | | 3 | Family Social Studies | 단어노트, 듣기노트 Workbook | | 4 | Body Parts Science | Unit 3 I Am Very Big I have a big head. (Words 60) | | 12 | 1 | Body Parts Science | Unit 4 Dr. Edison’s Talking Robot It’s on the table. (Words 62) | | 2 | Body Parts Science | 단어노트, 듣기노트 Workbook | | 3 | Jobs Social Studies | Unit 5 Tom at Job world I’m a dancer. (Words 56) | | 4 | Jobs Social Studies | Unit 6. Chefs in a Restaurant It’s steak. (Words 61) | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 3~4학년 월별 지도 계획<60-word READING 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 1 | 1 | Jobs Social Studies | 단어노트, 듣기노트 Workbook | | 2 | Weather Science | Unit 7 Time for My Sled It’s sunny. (Words 68) | | 3 | Weather Science | Unit 8 Rainbow After the Rain I’m wearing my raincoat. (Words 57) | | 4 | Weather Science | 단어노트, 듣기노트 Workbook | | 2 | 1 | Animals Science | Unit 9 Where Do Animals Live? They live in the pond. (Words 60) | | 2 | Animals Science | Unit 10 Count the Animals There are twenty animals. (Words 68) | | 3 | Manners Social Studies | Unit 11 A Woman and Her Dog May I pet your dog? (Words 67) | | 4 | Manners Social Studies | Unit 12 Polite Words Excuse me. Thank you. I’m sorry. (Words 58) | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 5-6학년 월별 지도 계획 <Grammar Space 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 3 | 1 | unit 1 | 문장의 구성요소 Parts of a sentence Subject+verb Subject+verb+object / complement | | 2 | unit 2 | 명사와 관사 Nouns & Articles A / An / The , Plural Nouns | | 3 | unit 3 | 대명사 Pronouns Subject Pronouns / Object Pronouns Demonstrative Pronouns | | 4 | unit 4 | 소유격, 소유대명사 Possessives Possessive Adjectives / Possessive Pronouns | | 4 | 1 | unit 5 | Be동사 현재형 Present Simple : The Verb Be Positive & Negative / Yes, No Questions | | 2 | unit 6 | 일반동사 현재형 1 Present Simple 1 Positive / Negative | | 3 | unit 7 | 일반동사 현재형 2 Preventive Simple 2 Yes, No Questions / Frequency Adverbs | | 4 | unit 8 | 의문사 의문문 Information Questions With verb Be, with action verb | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 5-6학년 월별 지도 계획 <Grammar Space 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 5 | 1 | unit 9 | 현재진행형 1 Present Continuous 1 Positive / Negative | | 2 | unit 10 | 현재진행형 2 Present Continuous 2 Yes, No Questions / Information Questions | | 3 | unit 11 | 시간의 전치사 Prepositions of Time Common prepositions / Information questions about time | | 4 | unit 12 | 장소의 전치사 Common Prepositions / There is, are | | 6 | 1 | unit 13 | 형용사 Adjectives Common Adjectives / Demonstrative Adjectives | | 2 | unit 14 | 부사 Adverbs Describing Verbs / Describing Adjectives or adverbs | | 3 | unit 15 | 연결동사와 형용사 Adjectives with Linking Verbs Linking verbs + Adjectives | | 4 | unit 16 | 조동사 Modal Verbs Ability : Can / Permission : Can/May | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 5-6학년 월별 지도 계획 <Grammar Space 1> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 7 | 1 | unit 17 | Be동사 과거형 Past Simple : The Verb Be Positive & Negative / Yes, no Questions | | 2 | unit 18 | 일반동사 과거형 1 Past Simple Positive / Negative | | 3 | unit 19 | 일반동사 과거형 2 Past Simple Irregular Verbs / Yes, No questions | | 4 | unit 20 | 미래형 Future Positive / Negative / Yes, No questions | | 8 | 1 | Review Test | Unit 1-10 | | 2 | Review Test | Unit 11-20 | | 3 | Midterm Test | Appendix | | 4 | Final Test | Appendix | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 5-6학년 월별 지도 계획 <Grammar Space 2> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 9 | 1 | unit 1 | 명사, 관사 Nouns & Articles Singular & Plural nouns / Article A, An, The | | 2 | unit 2 | 셀 수 있는 명사, 셀 수 없는 명사 Count & Noncount Nouns Some / Any | | 3 | unit 3 | 대명사 Pronouns Personal pronouns / Possessive Adjectives & Pronouns | | 4 | unit 4 | 문장의 구성요소 Subjects / Predicates | | 10 | 1 | unit 5 | Be동사 현재형, 과거형 Present & Past Simple : The Verb Be | | 2 | unit 6 | 일반동사 현재형 Present Simple Positive & Negative / Yes, No Questions | | 3 | unit 7 | 현재 진행형 Present Continuous Positive & Negative / Yes, No Questions | | 4 | unit 8 | 조동사 Modal Verbs Necessity : Must / Necessity : Have to | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 5-6학년 월별 지도 계획 <Grammar Space 2> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 11 | 1 | unit 9 | 일반동사 과거형 Past Simple Positive & Negative / Yes, No Questions | | 2 | unit 10 | 과거진행형 Past Continuous Positive & Negative / Yes, No Questions | | 3 | unit 11 | 의문사 의문문 Information Questions with the verb be, with action verbs | | 4 | unit 12 | 미래형 Future Will / Be going to | | 12 | 1 | unit 13 | 시간의 전치사 Prepositions of Time At / On / In / Before / After / During / For | | 2 | unit 14 | 장소와 동작의 전치사 Prepositions of Place & Movement | | 3 | unit 15 | 비교급 1 Comparison 1 Adjectives / Comparatives & Superlatives | | 4 | unit 16 | 비교급 2 Comparison 2 Adverbs / Comparatives & Superlatives | |
프로그램명 | 영어 | 지도강사 | 황숙영(인) | 지도 목표 | 영어를 듣기, 쓰기, 말하기, 읽기 모두 합쳐 기초부터 체계적으로 배워본다. | 5-6학년 월별 지도 계획 <Grammar Space 2> | 월 | 주 | 학습주제 | 학습내용 | 비고 | 1 | 1 | unit 17 | 접속사 Conjunctions And / But / Or / So / When / Because / If | | 2 | unit 18 | 동명사 Gerunds Gerunds as Objects | | 3 | unit 19 | to부정사 1 Infinitives 1 Infinitives as Objects | | 4 | unit 20 | to부정사 2 Infiitives as Subjects and Adverbs | | 2 | 1 | Review Test | Unit 1-10 | | 2 | Review Test | Unit 11-20 | | 3 | Midterm Test | Appendix | | 4 | Final Test | Appendix | |
|